Модель двосекційного локомотива серії 2ТЕ121, епоха СЖ, масштабу 1/87
Diesel locomotive 2TE121, RZD
2-секційна модель одна з найцікавіших моделей серед колекціонерів
Ця модель стендова кузов виготовлений за допомогою гальваніки, візка виповнені з пластику, знизу пропрацьовані двигуни
за бажання можна обмоторити модель
Коротка історія про прототип:
2ТЕ121 (2-секційний Тепловоз з електропередаванням, модель 121) — магістральний двосекційний дванадцятисний вантажний тепловоз з електричним передаванням змінно-постійного струму. Випускається Луганським теплозбудувальним заводом, всього було побудовано 78 локомотивів. Експлуатувався нетривалий час на залізних дорогах СРСР, а згодом Росії та України.
Магістральний вантажний тепловоз 2ТЕ121 загальною потужністю 5884 кВт (8000 л.с.) у двох секціях призначений для водіння вантажних поїздів на залізних дорогах колії 1520 мм із посиленою верхньою будовою шляху, розрахованим на пропускання важких вантажних сумішей. Порівнюючи з масовим тепловозом 2ТЕ116, він є на третину потужнішим і може експлуатуватися з важчими складами. Кожна з секцій тепловозу за потреби може експлуатуватися як самостійний локомотив у разі забезпечення можливості оберту на кінцевих станціях. Конструкція тепловозу та його охолоджувальні пристрої забезпечують стійку роботу всіх агрегатів і механізмів в умовах помірного клімату за температури навколишнього повітря від -50 до +40 °C
Під час експлуатації тепловози показали, зокрема такі переваги:[1] — зниження витрати палива на 8-10 % проти 2ТЕ10В; — збільшення ваги складу та можливості наганяти відставання від графіка; — меншу схильність тепловозів 2ТЕ121 до боксуванню , порівнюючи з 2ТЕ10В та 2ТЕ116; — чимале поліпшення комфорту локомотивної бригади, порівнюючи з іншими локомотивами; — зменшення зносу тягового передавання, порівнюючи з іншими тепловозами.
До початку 1990-х років експлуатацію ускладнювали суто організаційні труднощі — наприклад, плановий ремонт ТР-3 проводився на «Лугансктеплозі», де скупчувалася до третини машин. Отже, попри нецифрові позитивні відгуки локомотивних бригад, переважно через незавершеність системи обслуговування локомотивів цієї серії в МПС, невигідності постачання малих обсягів запасної комплектації та складності організації ремонту, а також економної тривоги на тлі розпаду СРСР і відділення України, на території якої розташований Луганський завод, велика частина щодо нових тепловозів 2ТЕ121 була виключена з інвентарю й незабаром порізана. В Росії наприкінці 1980-х і в першій половині 1990-х років усі тепловози з депо-пресора були виведені з експлуатації, водночас частина з них була скріплена, іншу ж частину відправлено з Північної залізниці на Жовтогарячу і Донецьку на Україні[1][13]. На останній в депопасна було приписане більшість локомотивів серії, але попри близьке розташування заводу, теплоози 2TE121 в Україні опинилися непотрібними, і в 1994 і на початку 1995 року всі вони були масово зписані та порізані на території депо[5].
На Жовтковій дорозі тепловози зробили в депо CПб Варшавський, механізовану колону на станції Семрино і путові машинні станції Решітниково і Гори для роботи в складі господарських поїздів. Багато з тепловозів Жовтобряської дороги були розміщені на базах запасу, а деякі порізані. На початку 2000-х років залишилися тепловози були передані в депо Дно для прискореного водіння вантажних поїздів на ділянці Дно — Новаковики. Тут вони пропрацювали до кінця 2000-х років і добре зарекомендували себе, але через дефіцит запасних частин унікальної конструкції та складнощів із їхніми постачаннями з України почали виводитися з експлуатації в міру настання термінів планового ремонту. Більшість локомотивів була сформулена 2009-2010 років, а 2013 року був списан останній тепловоз 2ТЕ116-047, який до цього вже проставав деякий час
Більшість тепловозів 2ТЕ121 були порізані в депо-приписки незабаром після списування, проте деякі машини деякий час зберігалися в занедбаному стані на Жовто-брязькій залізниці. З них два тепловози згодом були збережені для історії. Крім того, збереглася одна секція найпершого тепловозу 2TE121-001 підвищеної довжини та маси. Фрагменти кузовів деяких машин серії також збереглися як гаражі або сараїв
Станом на 2020-ті роки збереглися такі тепловози серії
- 2ТЕ121-001 (секція А) — розташований на майданчику дорожньо-технічної школи під час станції Ліман, куди був виставлений як тренажер ще наприкінці 1980-х років, секція Б була порізана;
- 2ТЕ121-026 — на майданчику Музею залізниць Росії у Санкт-Петербурзі біля Балтійського вокзалу (вигідно з 2010 до 2016 року локомотив був на шляхах Варшавського вокзалу та потім переставлений на новий майданчик разом з іншим рухомим складом музему);
- 2ТЕ121-047 — на базі запасу Центрального музею залізничного транспорту на станції Лебедина від 2013 року, що був частково проіржався
Основні | |
---|---|
Виробник | Roco |
Країна виробник | Австрія |
Масштаб моделі | 1:87 |
Висота | 65 мм |
Ширина | 35 мм |
Довжина | 404 мм |
Вага | 1600 г |
Користувальницькі характеристики | |
Тип | Дитяча залізниця |
- Ціна: 14 200 ₴